Ефективність маркетингу на основі штучного інтелекту в SMM

  • Ірина Олександрівна Златова Національний університет «Одеська політехніка» (Одеса, Україна)

Анотація

Стаття аналізує ефективність штучного інтелекту в сучасному маркетингу, а саме у взаємодії компанії з аудиторією в соціальних мережах. Ми спираємося на попередню літературу, щоб простежити, як розвивався штучний інтелект та як саме використовувався в маркетингу та SMM. Первинні дані були отримані в результаті тестування рекламних креативів, створених штучним інтелектом, на аудиторії виробничого підприємства харчової промисловості в Instagram. Незважаючи на мінливість алгоритмів ранжирування контенту в соціальних мережах вдалось порівняти та  проаналізувати креативи за рівних умов. Результати дослідження дозволили зробити висновок, що взаємодія клієнтів з результатом роботи штучного інтелекту не гірша за традиційний інструментарій маркетингу, а також призводить до суттєвої економії на виробництві контенту для взаємодії з клієнтами.


Ключові слова: штучний інтелект, штучний інтелект в маркетингу, SMM, контент менеджмент, дизайн.


DOI: 10.15276/mdt.8.4.2024.5



  1. Amaravadi C.S., Samaddar S., Dutta S. Intelligent marketing information systems: computerizedintelligence for marketing decision making. Marketing Intelligence & Planning. 1995. 13(2). C. 4-13.

  2. Лапчук Я.С., Дуб М.Г. Роль штучного інтелекту в оптимізації цифрових маркетингових кампаній.  Трансформаційні зміни національної економіки в умовах євроінтеграції: збірник тез VII всеукр. наук.-практ. конф., м. Львів, 6-7 грудня 2023 р. Львів, 2023. C. 86-89.

  3. Jain P. & Aggarwal K. Transforming Marketing with Artificial Intelligence. International Research Journal of Engineering and Technology. 2020. 7(7). C. 3964-3976.

  4. Василишена Я., & Новоселецький О. Використання штучного інтелекту та машинного навчання для трансформації бізнесу через маркетингову політику. Universum. 2024. (6). C. 19-24. 

  5. ChatGPT. URL: https://chat.openai.com/ (дата звернення 16.11.2024)

  6. Jain V., Rai H., Parvathy P., & Mogaji E. The prospects and challenges of ChatGPT on marketing research and practices. URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4398033 (дата звернення 16.11.2024)

  7. Shaik M. Impact of artificial intelligence on marketing. East Asian Journal of Multidisciplinary Research. 2023. 2(3). C. 993-1004.

  8. П’ятничук І.Д., Томашевська А.В., Горогоцька Н.І., Паска Ю.В. Digital-marketing: сучасні виклики та перспективи розвитку. Маркетинг і цифрові технології. 2024. 8(1). C. 150-161.

  9. Гнилякевич-Проць І.З., Зінькова С.В. Аналіз українського ринку CRO-послуг. Маркетинг і цифрові технології. 2024. 8(1). C. 48-57.

  10. Ляховченко В.Е., Прігунов О.В. Технології штучного інтелекту в інтернет-продажах. Прикладні аспекти сучасних міждисциплінарних досліджень. 2024. C. 28-31.

  11. Okeleke P.A., Ajiga D., Folorunsho S.O. & Ezeigweneme C. Predictive analytics for market trends using AI: A study in consumer behavior. International Journal of Engineering Research Updates.2024. 7(1). C. 36-49.

  12. Dam Tri Cuong. Factors affecting consumer intentions and actual behavior: A case of food delivery applications. Innovative Marketing. 2024. 20(2). C. 29-39.

  13. Aldouri S.N. M. Internet of things application in digital marketing to improve the efficacy of a company. Economic Annals-XXI. 2023. 204(7-8). C. 15-20.

  14. Балук Н.Р., Бойчук І.В. Цифрові технології на базі штучного інтелекту в маркетингу: виклики й можливості для бізнесу. Маркетинг і цифрові технології. 2024. 8(3). С. 17-25.

##submission.howToCite##
ЗЛАТОВА, Ірина Олександрівна. Ефективність маркетингу на основі штучного інтелекту в SMM. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 8, n. 4, p. 58-67, січ. 2025. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/389>. Дата доступу: 21 січ. 2025
Розділ
Статьи
Посмотрено раз