Взаємодія стратегічного планування економічного розвитку виробничих підприємств та регіонального маркетингу
Анотація
В статті розглянуто основні передумови переходу до сучасного стратегічного планування розвитку виробничого підприємства, наведено принципи та його основні риси. Досліджено методологію стратегічного планування в системі управління розвитком виробничих підприємств, множина представлених методів та підходів стратегічного планування базується на технологіях аналізу, планування та прогнозування мікро- та макроекономіки. Запропоновано розглядати регіональний маркетинг як механізм подолання дії зовнішніх «стримуючих факторів», що забезпечує конструктивність процесів перетікання ресурсів і капіталів в економічному просторі, а також представлено суб’єктно-об’єктну систематизацію комплексу регіонального маркетингу. Визначено аспекти взаємодії елементів системи стратегічного планування розвитку виробничих підприємств та соціально-економічного розвитку регіону на основі маркетингового підходу.
Ключові слова: стратегічне планування, економічний розвиток, виробничі підприємства, регіональний маркетинг, методи стратегічного планування.
DOI: 10.15276/mdt.2.3.2018.7
- Формування об’єднаних територіальних громад: стан, проблемні питання та шляхи їх вирішення. Аналітична записка. URL: http://www.niss.gov.ua/articles/2642 (дата звернення: 15.07.2018).
- Міщенко А.П. Стратегічне управління: навч. посіб. Дніпропетровськ: ДУЕП, 2007. 332 с.
- Москалюк В.Є. Планування діяльності підприємства: навч. посіб. Київ: КНЕУ, 2005. 384 с.
- Ансофф И. Стратегическое управление. Москва: 1989. 358 с.
- Подольчак Н.Ю. Стратегічний менеджмент: навч. посіб. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 400 с.
- Котлер Ф., Асплунд К., Рейн И., Хайдер Д. Маркетинг мест: привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны и страны: Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге. Санкт-Петербург, 2005. 376 с.
- Панкрухин А.П. Маркетинг территорий. Санкт-Петербург: Питер, 2006. 416 с.
- Сментина Н.В. Стратегічне планування соціально-економічного розвитку на мезорівні: теорія, методологія, практика. Одеса, 2015. 365 с.
- Рульєв В.А. Менеджмент: навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2011. 312 с.
- Джерела та механізми фінансування місцевого економічного розвитку: навч. посіб. / В. Мамонова, Н. Балдич, Н. Гринчук [та ін.]. Київ, 2013. 176 с.
- Гринчук Н. Формування територіальних маркетингових стратегій. URL: http://regionet.org.ua/files/08.Territorial_Marketing_Grynchuk_Materials_UA.pdf (дата звернення: 15.07.2018).
- Окландер, М.А. Проблеми формування маркетингової системи країни. Київ, 2002. 167 с.
- Щелкунов В., Бондаренко В., Каракай Ю., Матвєєв В. Маркетинг регіонів: інвестиційні аспекти. Київ, 2005. 176 с.
- Куденко Н.В. Маркетингові стратегії фірми. Київ,. 2002. 245 с.
- Тягунова З. О. Формування механізму управління маркетинговим потенціалом підприємств системи споживчої кооперації / Науковий вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту КНТЕУ. 2011. № 3 (43). С. 320–323.
- Регіональна політика: правове регулювання. Світовий та український досвід / за ред. А.Ткачука. Київ, 2011. 260 с.
- Про затвердження типового положення про агенцію регіонального розвитку: проект Постанови Кабінету міністрів України від 20.06.2011. URL: http://old.csi.org.ua/?p=2395 (дата звернення: 15.07.2018).
-
pdf file 7
скачано раз