Місце маркетингу у формуванні системи класифікаційних ознак інтелектуального капіталу підприємства

  • Oleksandr Litvinov кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економіки підприємства та організації підприємницької діяльності, Одеський національний економічний університет (Одеса, Україна).
  • Tamara Nefedova PhD (фінанси), доцент з напряму фінансів, Університет Дофін-Парижу (Париж, Франція)

Анотація

У статті проаналізовано розвиток ідей щодо складу інтелектуального капіталу та місця маркетингу як його джерела. Ключовою проблемою є визначення переліку ознак, за якими буде формуватися класифікація компонентів інтелектуального капіталу. На основі критичного аналізу існуючих класифікацій компонентів інтелектуального капіталу сформувалася авторська класифікація за такими ознаками: за джерелами формування; за предметами чи носіями; за функціональним змістом; залежно від походження; залежно від ступеня керованості; за обсягом; за принципом належності елементів; залежно від стадії ігрового циклу; залежно від динаміки їх зносу; шляхом зберігання інформації, стосовно процесу створення нових об’єктів; залежно від ступеня ідентифікації


Ключові слова: інтелектуальний капітал, елементи інтелектуального капіталу, людський капітал, капітал відносин, організаційний капітал, маркетинг.


DOI: 10.15276/mdt.3.3.2019.2



  1. Oklander M. A., Lytovchenko I. L., Botushan M. I. (2011) Marketynhovi komunikatsii promyslovykh pidpryiemstv v umovakh informatsiinoi ekonomiky [Marketing communication of industrial enterprises in the information economy]. Odesa: Astroprynt. (in Ukrainian).

  2. Saint-Onge H. (1996) Tacit knowledge: the key to the strategic alignment of intellectual capital? Strategy and Leadership, vol. 24, no. 2, pp. 10–14.

  3. Sveiby K. E. (1997) The New Organizational Wealth. San Francisco: CA.

  4. Edvinsson L., Malone M. S. (1997) Intellectual Capital: Realizing your Company’s True Value by Finding its Hidden Brainpower. New York: Harper Business.

  5. Brooking A. (1997) Intellectual Capital: Core Asset for the Third Millennium Enterprise. Thomson Business Press, London.

  6. Bontis N. (1998) Intellectual capital: an exploratory study that develops measures and models. Management Decision, vol. 36, no. 2, pp. 63-76.

  7. Gu F, Lev B. (2001) Intangible assets – measurement, drivers, usefulness, working paper. New York: Boston University and New York University, NY.

  8. Khalique M., Shaari J. A. N., Isa, A. H. b. M. (2013) The road to the development of intellectual capital theor. International Journal of Learning and Intellectual Capital, vol. 4, no. 2, pp. 122-136.

  9. FASB NN. (2001) Getting a grip on intangible assets – what they are, why they matter, and who should be managing them in your organization. Harvard Management Update, vol. 6, no. 2, pp. 6-8.

  10. Shkurupij O. V. (2010) Intelektual'nyj kapital v umovakh stanovlennia postindustrial'noho suspil'stva: imperatyvy hlobal'noho ekonomichnoho rozvytku ta oriientyry dlia Ukrainy [Intellectual capital in educational institutions of post-industrial content: imperatives of global economic circles and organizations of Ukraine]. Poltava: RVV PUET. (in Ukrainian).

  11. Schultz T. W. (1981) Investing in People: the Economics of Population Quality. CA: University of California, Berkeley and Los Angeles.

  12. Roos J., Roos G., Dragonetti N., Edvinsson L. (1997) Intellectual capital: Navigating in the New Business Landscape. New York: New York University Press, NY.

  13. Corrado C., Hulten C., Sichel D. (2009) Intangible capital and US economic growth. Review of income and wealth, no. 55(3), pp. 661-685.

  14. Bueno E., Salmador M. P., Rodriguez O., Catro G. M. D. (2006) Internal logic of intellectual capital: a biological approach. Journal of Intellectual Capital, no. 7(3), pp. 394-405.

  15. Sobko O. M. (2014) Intelektual'nyj kapital pidpryiemstva: kontseptualizatsiia–funktsionuvannia–rozvytok [Intellectual capital of the enterprise: conceptualization-functioning-development]. Ternopil': Krok. (in Ukrainian).

  16. Bontis N. (2001) Assessing knowledge assets: a review of the models used to measure intellectual capital. International Journal of Management Review, no. 3(1), pp. 41-60.

  17. Kendiukhov O. V. (2008) Efektyvne upravlinnia intelektual'nym kapitalom [Effective intellectual capital management]. Donets'k: DonUEP. (in Ukrainian).

  18. Butnik-Sivers'kyj O. B. (2002) Intelektual'nyj kapital: teoretychnyj aspekt [Intellectual Capital: The Theoretical Aspect]. Intellectual capital, vol. 1, pp. 16-26. (in Ukrainian).

##submission.howToCite##
LITVINOV, Oleksandr; NEFEDOVA, Tamara. Місце маркетингу у формуванні системи класифікаційних ознак інтелектуального капіталу підприємства. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 3, n. 3, p. 16-24, вер. 2019. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/73>. Дата доступу: 20 жов. 2021
Розділ
Статьи
переглянуто раз: