Бізнес-моделі інтернету речей
Анотація
У роботі проведено дослідження існуючих бізнес-моделей Інтернету речей (ІоТ), виділено основні підходи до їх побудови та відповідні структури бізнес-моделей. Проаналізовані структурні складові моделей різних типів і значення, яких набувають такі складові, як: зміст пропозиції цінності, модель отримання доходу та ключові ресурси і партнери. Систематизовано моделі створення цінності, ґрунтовані на специфіці ІоТ, та моделі формування доходу, які узгоджуються з кожною з моделей формування цінності; виявлені ефективні комбінації пропозицій цінності і моделей доходу. Виділено основні функції ІоТ, які підтримують реалізацію цих моделей, та відповідні характеристики пристроїв ІоТ. Обґрунтована необхідність поглибленого аналізу потреб споживачів при формуванні бізнес-моделей ІоТ з урахуванням поточного і прогнозованого стану задоволення цих потреб.
Ключові слова: Інтернет речей, бізнес-модель, пристрій ІоТ, пропозиція цінності, модель доходу.
DOI: 10.15276/mdt.4.4.2020.2
-
pdf_2
скачано раз