Маркетинг у метапросторі

  • Євген Віталійович Гнітецький Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
  • Сергій Олександрович Лебеденко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
  • Олена Сергіївна Лимар Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Анотація

В статті визначені конструкти метамови в системі рекомендацій. Розглянуті особливості маркетингових стратегій та інструментів у Метавсесвіті, проілюстровано прикладами їх успішне застосування залежно від умов роботи зі споживачами. Наведена узагальнена інформація щодо залежності використання певних маркетингових інструментів від особливостей поведінки конкретних поколінь цільових споживачів та рівня інтеграції Метапростору у їх життя, а також розроблена модель вибору маркетингових інструментів в залежності від рівня інтеграції, завдяки яким потенційні споживачі отримуватимуть новий захоплюючий досвід, а підприємства зможуть продавати віртуальні цифрові продукти (наприклад, NFT) безпосередньо цифровим «ідентичностям» споживачів, одночасно підвищуючи пізнаваність свого бренду. Поява цієї інноваційної бізнес-моделі трансформує взаємовідносини між споживачами та підприємствами, а також досвід та залучення до брендингу, і, зрештою, сприяє підвищенню як економічної, так і соціальної споживчих цінностей.


Ключові слова: Метавсесвіт, Метапростір, маркетинг у Метапросторі, продажі у Метавсесвіті, поведінка споживачів у Метавсесвіті, імерсивний час, цифрові стратегії маркетингу, маркетингові інструменти в Метавсесвіті.


DOI: 10.15276/mdt.7.2.2023.9



  1. Laukkanen, T., Xi, N., Hallikainen, H., Ruusunen, N., & Hamari, J. (2022). Virtual technologies in supporting sustainable consumption: From a single-sensory stimulus to a multi-sensory experience. International Journal of Information Management, 63, Article 102455. URL: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2021.102455 (дата звернення: 05.2023)

  2. Wang, Y., Hallikainen, H. Ruusunen, N. & Laukkanen, T. (2022). Haptic sensory perception and customer experience in a 360- virtual store: Does time spent play a role? In Proceedings of the 55th Hawaii international conference on system sciences, 1781–1790. URL: https://doi.org/24251/HICSS.2022.221 (дата звернення: 12.05.2023)

  3. Dwivedi, Hughes, Baabdullah, et al. (2022), “Metaverse beyond the hype: Multidisciplinary perspectives on emerging challenges, opportunities, and agenda for research, practice and policy”. International Journal of Information Management, vol. 66, pp. 1-55.

  4. Merre, R. “Security Will Make Or Break The Metaverse”. URL: https://www.nasdaq.com/articles/security-will-make-or-break-the-metaverse (дата звернення: 05.2023).

  5. McKinsey & Company (2022), “Marketing in the metaverse“: An opportunity for innovation and experimentation”, Accessed on 5th September 2022”. URL: https://www.mckinsey.com/business-functions/growth-marketing-and-sales/our-insights/marketing-in-the-metaverse-an-opportunity-for-innovation-and-experimentation (дата звернення: 12.05.2023).

  6. Ocean Outdoor wants to ‘send brands into metaverse’ with Admix tie-up, The Media Leader Staff, 2021, [Електронний ресурс] URL: https://the-media-leader.com/ocean-outdoor-wants-to-send-brands-into-metaverse-with-admix-tie-up/ (дата звернення:10.03.2023).

  7. Британський словник Collins назвав Метавсесвіт та NFT «словами року», [Електронний ресурс]. URL: https://bits.media/britanskiy-slovar-collins-nazval-nft-i-metavselennuyu-slovami-goda/ (дата звернення: 02.2023).

  8. Гнітецький, Є. В., Big data в маркетингу: орієнтація на споживача, Економічний вісник НТУУ «КПІ»: збірник наукових праць, № 14, 2017.

  9. Janet Balis, How Brands Can Enter the Metaverse, Harvard Business Review, 2022 [Електронний ресурс]. URL: https://hbr.org/2022/01/how-brands-can-enter-the-metaverse (дата звернення: 25.04.2023).

  10. Stephens, Doug, “The metaverse will radically change retail,” Business of Fashion, 2021 URL: https://www.businessoffashion.com/opinions/retail/the-metaverse-will-radically-change-retail/ (дата звернення: 10.02.2023).

  11. О. Зозульов, Є. Гнітецький, М. Глоба, Бренд-аудит: типи, підходи, методології, Маркетинг і цифрові технології, 2022. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/202 (дата звернення: 12.02.2023).

  12. Руслан Нонка, Сума всіх світів. Все, що ви хотіли знати про Метавсесвіт, (08.11.2021), [Електронний ресурс]. URL: https://biz.nv.ua/ukr/experts/shcho-take-metavsesvit-navishcho-cukerbergu-stvoryuvati-novu-realnist-ostanni-novini-50194171.html (дата звернення 15.03.2023).

  13. Тім Паркен, Метавсесвіт для маркетологів: як підготуватись до нового майбутнього, (14.01.2022). [Електронний ресурс]. URL: https://mmr.ua/show/metavselennaya-dlya-marketologov (дата звернення 25.03.2023).

  14. Chris Sutcliffe, Nearly 7 million people have visited Nike’s metaverse store, (22.03.2022), [Електронний ресурс]. URL: https://www.thedrum.com/news/2022/03/22/nearly-7-million-people-have-visited-nike-s-metaverse-store#&gid=1&pid=1 (дата звернення: 10.03.2023).

  15. Ella Neale, A marketers guide to metaverse advertising, (25.03.2022). [Електронний ресурс], URL: https://relevance.digital/blog/a-marketers-guide-to-metaverse-advertising/ (дата звернення: 10.03.2023).

  16. Familiarity with the metaverse according to adults in the United States as of January 2022, [Електронний ресурс]. URL: https://www.statista.com/statistics/1290378/unites-states-adults-familiarity-with-the-metaverse/ (дата звернення: 18.03.2023).

  17. Gucci Garden в Roblox, [Електронний ресурс]. URL: https://www.gucci.com/int/ru/st/stories/inspirations-and-codes/article/gucci-gaming-roblox (дата звернення: 14.02.2023).

  18. How the Metaverse Will Shape the Future of Business, Marketing and Consequently Influencer Marketing, (21.01.2022), [Електронний ресурс]. URL: https://influencermarketinghub.com/metaverse-influencer-marketing/ (дата звернення: 18.03.2023).

  19. Is the metaverse the future of digital marketing?, (07.03.2022), [Електронний ресурс]. URL: https://heavyweightagency.co.uk/news/is-the-metaverse-the-future-of-digital-marketing/ (дата звернення: 14.02.2023).

  20. Metaverse market revenue worldwide from 2021 to 2030, [Електронний ресурс], URL: https://www.statista.com/statistics/1295784/metaverse-market-size/ (дата звернення: 14.04.2023).

  21. Nikeland, [Електронний ресурс]. URL: https://www.roblox.com/nikeland (дата звернення: 14.02.2023).

  22. Steve Kaaru, «McDonald’s wants to join metaverse via virtual restaurant selling Big Macs», (17.02.2022), [Електронний ресурс]. URL: https://coingeek.com/mcdonald-wants-to-join-metaverse-via-virtual-restaurant-selling-big-macs-and-nfts/ (дата звернення: 14.02.2023).

  23. What marketing in the metaverse will look like, (07.02.2022). [Електронний ресурс], URL: https://www.stevenvanbelleghem.com/blog/what-marketing-in-the-metaverse-will-look-like/ (дата звернення: 02.04.2023).

  24. Jack Morton, Presenting: The Experience Brand Index (19.09.2018), [Електронний ресурс]. URL: https://www.jackmorton.com/pov/experience-brand-index/ (дата звернення: 19.03.2023).

  25. Gartner, Consumer awareness of the Metaverse (16.02.2022), [Електронний ресурс]. URL: https://www.gartner.com/en/newsroom/press-releases/gartner-marketing-survey-finds-35--of-consumers-have-never-heard (дата звернення: 19.03.2023).

  26. Sarah Xu, Virtual Influencers: America’s Next Top Model, Gartner (02.12.2021), [Електронний ресурс]. URL: https://blogs.gartner.com/sarah-xu/2021/12/02/virtual-influencers-americas-next-top-virtual-model/?_ga=2.48004388.209790795.1660735131-2000439249.1660735131 (дата звернення: 04.2023).

  27. Mike Proulx, Answer Four Questions Before Your Brand Jumps On The Metaverse Bandwagon (25.05.2022), Forrester [Електронний ресурс]. URL: https://www.forrester.com/blogs/answer-four-questions-before-your-brand-jumps-on-the-metaverse-bandwagon/?ref_search=0_1660733878342 (дата звернення: 15.04.2023).

  28. Rebecca Barnett-Smith, Marketing In The Metaverse: The Key To Targeting Gen Z?, Mention (04.05.2022). [Електронний ресурс]. URL: https://mention.com/en/blog/marketing-in-the-metaverse/ (дата звернення: 15.04.2023).

  29. Daniel Ruby, Roblox Statistics 2023 (24.03.2023). [Електронний ресурс]. URL: https://www.demandsage.com/how-many-people-play-roblox/ (дата звернення: 24.03.2023).

##submission.howToCite##
ГНІТЕЦЬКИЙ, Євген Віталійович; ЛЕБЕДЕНКО, Сергій Олександрович; ЛИМАР, Олена Сергіївна. Маркетинг у метапросторі. МАРКЕТИНГ І ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, [S.l.], v. 7, n. 2, p. 119-136, чер. 2023. ISSN 2523-434X. Доступно за адресою: <https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/306>. Дата доступу: 14 тра. 2024
Розділ
Статьи
переглянуто раз: